אודות: מיכל רובנר
מיכל רובנר נולדה בתל אביב -יפו בשנת 1957 וגדלה ברמת -חן. בשנת 1978, יחד עם בעלה לשעבר, אריה המר, הקימה את בית הספר לצילום "קאמרה אובסקורה" בתל אביב – יפו. שם החלה לעסוק לראשונה בצילום בעקבות קורס של שמחה שירמן. לאחר מכן החלה ללמוד צילום בבצלאל. בשנת 1988, לאחר גירושיה, היגרה לניו יורק.
ביצירתה המוקדמת, כגון סדרת התצלומים "outside" או "משחק-יחיד נגד הטבע", עשתה מיכל רובנר שימוש בדמויות אנוש ובאובייקטים שעברו הפשטה לכדי כתמים מטושטשים. בעבודות אלו ואחרות השתמשה רובנר בטכניקה של צילום מסורתי שעבר עיבוד ושל צילום פולורואיד גדול ממדים.
עבודות הווידיאו, הצילום, המיצב, הפיסול והאובייקטים של מיכל רובנר משלבות בין הקונקרטי למופשט ובין "ניו מדיה" לארכיאולוגיה. כבר בעבודות הצילום המוקדמות שלה, בראשית שנות ה- 90, היה אפשר להבחין באופן הייחודי שבו היא עוסקת בדימוי האנושי, כגוף קונקרטי ועל-זמני בעת ובעונה אחת. בעבודות אלה נראים בדרך כלל דמות או בית בודדים, מבודדים, ספק צפים ספק נבלעים ברקע האופף אותם. רובנר ביקשה להצביע בהן על מאפיין צורני עקרוני, לגעת במהות המופשטת שלו ובכך להופכו למושגי ואוניברסלי. רובנר יוצרת אמנות שעוסקת בקיום האנושי ברמה של פשטות כמעט מופשטת. היא מצמצמת ומתמצתת צורות עד להישארות עם ארכיטיפ - של בית או של אדם, המינימום ההכרחי הנדרש לזיהוי הצורה. ההפשטה מאפשרת לצופה מרחב פרשני רחב. דמויותיה אמנם זזות, אך אין שינוי בסיטואציה, כי היא אינה מספרת סיפור, אלא מתארת מצב נפשי, פוליטי, אישי וכללי גם יחד, ומאפשרת הזדהות של כל אדם מכל מקום.
מיכל רובנר היא אמנית מוערכת, שהציגה ביותר מ-50 תערוכות יחיד ברחבי העולם וביניהם, מוזיאון וויטני לאומנות אמריקאית, הבינאלה של מוסקבה ומוזיאון הלובר.
בשנת 2000, רובנר הציגה את סרט הוידאו ארט " "Overhanging על גבי חלונות הראווה של בנק בניו יורק ובשנת 2003, ייצגה את ישראל בביאנלה לאומנות בונציה. בשנת 2019, הציגה צילומים המתפרשים על פני קיר של 16 מטרים בתחנת רכבת חדשה בלונדון.