מכירה: 162 תאריך המכירה: 25.06.2016 Item: 164
טל מצליח
ללא כותרת, 2010,
שמן וטכניקה מעורבת על עץ, 100X120 ס”מ,
חתום ומתוארך מאחור.
לציור של טל מצליח מראה שאין לטעות בו: הנחות צבע קצרות, קצובות וצפופות, בדרך כלל צבעוניות מאוד. מרחוק נראים הציורים כמו משטח רקום; מקרוב האשליה לא בהכרח מתפוגגת: החומריות הרוויה של הצבע הופכת את פני הציור למעין יריעת טקסטיל. תחושה עזה של דחיפות עולה מהציורים, בטמפרטורה של להט וקוצר נשימה. ציור, כך נדמה, הוא עצב לא רצוני שפועם מאליו. עם זאת, למרות שהציור רוטט ותיאורו יהיה במונחים רגשיים, גופניים וחומריים, הוא ניחן בתחכום, ובמודעות עצמית ומזמין קריאה מרובדת בשכבות תוכן בלתי צפויות. ככל שהאקטים האמנותיים של מצליח פרועים יותר, כך מתברר שמדובר במהלכים רפלקסיביים המתייחסים למצב הציור, לקיומו כמטבע עובר לסוחר ולנזילות מעמדו של היפה והפתייני. בתערוכתה הראשונה, ב-1992, הציגה מצליח ציורים שעליהם הודבקו תצלומים של ארוחת בוקר אנגלית (כשם התערוכה) – בייקון ועגבנייה על ביצה עין – כאשר כתמי האוכל כמו מתערבבים בכתמי גוף. כבר בשלב זה הסתמנו המאפיינים של עבודתה בהמשך הדרך: אינטנסיביות פראית שהיא גם ממושטרת ואירונית; תוכן פנימי בוער המבקש לו מקום ובה-בעת גם הסוואה; ציור המטמיע בתוכו, במרומז, את האישי והביוגרפי. מצליח מציירת על בדים, לוחות עץ וניירות. הצבעים גולשים לעתים אל המסגרת ומעצימים את התחושה של ציור העולה על גדותיו, שאינו מסתפק בגבולות המוקצים לו. הניירות, שלעתים נתלשו ממחברת, רשומים בעיפרון או בעט. לא-פעם הציור מורכב ממלים: כיתובים – שורות על גבי שורות - מוחקים אלה את אלה, יותר משהם דוברים את עצמם. במאמץ אפשר לזהות מלה, או צמד מלים, כמו ניצולות מפורענות. כשמצליחים לפענח אותן, המלים מתגלות כבוטות, חריפות ופוליטיות (...)
רותי דירקטור, אמנות ישראלית עכשיו, איריס ריבקינד בן-צור ורויטל אלקלעי, מודן הוצאה לאור, 2009 , עמ’ 128.
שמן וטכניקה מעורבת על עץ, 100X120 ס”מ,
חתום ומתוארך מאחור.
לציור של טל מצליח מראה שאין לטעות בו: הנחות צבע קצרות, קצובות וצפופות, בדרך כלל צבעוניות מאוד. מרחוק נראים הציורים כמו משטח רקום; מקרוב האשליה לא בהכרח מתפוגגת: החומריות הרוויה של הצבע הופכת את פני הציור למעין יריעת טקסטיל. תחושה עזה של דחיפות עולה מהציורים, בטמפרטורה של להט וקוצר נשימה. ציור, כך נדמה, הוא עצב לא רצוני שפועם מאליו. עם זאת, למרות שהציור רוטט ותיאורו יהיה במונחים רגשיים, גופניים וחומריים, הוא ניחן בתחכום, ובמודעות עצמית ומזמין קריאה מרובדת בשכבות תוכן בלתי צפויות. ככל שהאקטים האמנותיים של מצליח פרועים יותר, כך מתברר שמדובר במהלכים רפלקסיביים המתייחסים למצב הציור, לקיומו כמטבע עובר לסוחר ולנזילות מעמדו של היפה והפתייני. בתערוכתה הראשונה, ב-1992, הציגה מצליח ציורים שעליהם הודבקו תצלומים של ארוחת בוקר אנגלית (כשם התערוכה) – בייקון ועגבנייה על ביצה עין – כאשר כתמי האוכל כמו מתערבבים בכתמי גוף. כבר בשלב זה הסתמנו המאפיינים של עבודתה בהמשך הדרך: אינטנסיביות פראית שהיא גם ממושטרת ואירונית; תוכן פנימי בוער המבקש לו מקום ובה-בעת גם הסוואה; ציור המטמיע בתוכו, במרומז, את האישי והביוגרפי. מצליח מציירת על בדים, לוחות עץ וניירות. הצבעים גולשים לעתים אל המסגרת ומעצימים את התחושה של ציור העולה על גדותיו, שאינו מסתפק בגבולות המוקצים לו. הניירות, שלעתים נתלשו ממחברת, רשומים בעיפרון או בעט. לא-פעם הציור מורכב ממלים: כיתובים – שורות על גבי שורות - מוחקים אלה את אלה, יותר משהם דוברים את עצמם. במאמץ אפשר לזהות מלה, או צמד מלים, כמו ניצולות מפורענות. כשמצליחים לפענח אותן, המלים מתגלות כבוטות, חריפות ופוליטיות (...)
רותי דירקטור, אמנות ישראלית עכשיו, איריס ריבקינד בן-צור ורויטל אלקלעי, מודן הוצאה לאור, 2009 , עמ’ 128.
הערכת מחיר: $10,000 - $15,000
נמכר ב: 17000
אינך רשום? הגישו הצעת מחיר טלפונית או השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם
פריטים דומים:
Powered by WEB2
© All Rights Reserved Tiroche