מכירה: 162 תאריך המכירה: 25.06.2016 Item: 144
אבשלום עוקשי
ללא כותרת, 1953 ,
שמן על בד, 46X61 ס”מ,
חתום ומתוארך. חתום ומתוארך מאחור.
מקור: אוסף עמי וגבי בראון.
שמן על בד, 46X61 ס”מ,
חתום ומתוארך. חתום ומתוארך מאחור.
מקור: אוסף עמי וגבי בראון.
הערכת מחיר: $1,200 - $1,600
נמכר ב: 3800
אינך רשום? הגישו הצעת מחיר טלפונית או השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם
אודות: אבשלום עוקשי
אבשלום עוקשי נולד ב-1916 בראשון לציון, ארץ ישראל, בן למשפחה תימנית מסורתית. לאחר שהתייתם מאביו בגיל שנה וחצי, הוא גדל אצל סבו, הרב טביב טביב, צורף במקצועו. בגיל עשר עבר לכפר הילדים על שם מאיר שפייה והיה שם חניך בין השנים 1926-1929 ושם התחיל לצייר בהדרכת הצייר אריה אלואייל. בשנים 1929-1933 הדריך בכפר הילדים והתמחה בגידול צאן ובקר. ב-1933 עבר אבשלום לתל-אביב, עבד כפועל מתכת וצייר בשעות הפנאי. שלוש שנים אח"כ השתקע בקיבוץ אילת-השחר, שם נפגש עם ציירים מתל-אביב שבאו לבקרו בקיבוץ, ביניהם זריצקי וארוך. ב-1937 התקבל לאגודת הציירים והפסלים, עבד בקיבוץ כרועה צאן וצייר בצריף שהקים לעצמו ממחצלות. לאחר סכסוך, עזב את הקיבוץ וחזר להדריך בכפר הילדים ע"ש מאיר שפיה במשך שנתיים.
ב-1944 עבר עוקשי לגור בזיכרון יעקב. בימי מלחמת העצמאות שירת ביחידת סיירים וב- 1948 לאחר שביתו נהרס בהפצצה, עבר לגור בעיר העתיקה של עכו והקים לעצמו סטודיו עבודה בתוך מבנה עתיק. בסוף שנה זו, היה ממייסדי קבוצת הציירים "אפקים חדשים" שקמה לאחר מלחמת העצמאות ודגלה בציור ישראלי שיאחד את המסורת האירופית עם חומרים מקומיים. ב-1960 נקשר בחוזה עם מר סם דובינר, בעל גלריה "ישראל". מ-1967 ואילך לימד במכון לאמנות ע"ש אבני, בתל אביב, היום מכללה לציור בת"א, אשר עוקשי היה אחד ממייסדיה. לאחר מותו, נקרא אחד המבנים במכון על שמו.
ב-1968 נסע ללימודים בערים שונות באיטליה, פריז, אמסטרדם, קסל, לונדון ואתונה.
ב-1978 הוא הוזמן לפתוח ולנהל סדנת ציור באוניברסיטת חיפה. במסגרת האירועים לציון שנת השלושים למדינת ישראל הוענק לו עיטור "יקיר עכו".
הסטודיו של עוקשי, בו צייר במשך שנים רבות הפך לאחר מותו למוזיאון עוקשי, הקרוי על שמו.
פרסים
1937 פרס ע"ש ון פריזלנד
1956 פרס תערוכת אמני ישראל, משרד החינוך והתרבות
1976 פרס הרמן שטרוק, עיריית חיפה
1978 יקיר עכו
ציטוט:
"העיקרון הבסיסי של הדחף הציורי טמון בשחרור גושים של אור וצל המתחרים ביניהם. הציור בשלמותו ולא הפרטים, הוא הקובע את הנושא. רק באמצעות סיכום כל חלקי היצירה אפשר להבין את סוד הסינתזה של אור, צורה וצבע. ברור, כי מה שקורה כאן איננו חומר, עובדה חומרית- כשם שגוף האדם אינו בנוי מבשר ועצמות בלבד".
עוקשי בתוך: קטלוג תערוכת "אמנות ישראל 1964: בתוך "אפקים חדשים/ גילה בלס"
פריטים דומים:
Powered by WEB2
© All Rights Reserved Tiroche