מאז ומתמיד צמחו אמניות ואמנים מעולים בישראל אבל לרוב, האספנים שלהם היו בעיקר בארץ, עם קצת יוצאים מהכלל מיהדות ארה"ב. בשנים האחרונות, המגמה השתנתה והשמים נפתחו גם לאמנות הישראלית. יותר ויותר אמנים מציגים בגלריות בינלאומיות מובילות, מיוצגים בירידים הבינלאומיים הגדולים, ומס' גדל והולך של אמניות ואמנים גם מתגוררים בחו"ל, בעיקר בלונדון, ברלין וניו יורק. האמניות והאמנים העכשוויים אינם מסתמכים רק על השוק המקומי, אלא זוכים לביקוש גם במרכזי האמנות הגדולים באירופה, הונג קונג וארה"ב, והדבר ניכר גם במחירים של האמנים שנמצאים במגמת עלייה. יש המון אמנים מעולים שמציגים ומוכרים בחו"ל, אבל הנה סקירה קצרה של שישה מהם שמככבים במוזיאונים, ירידים ובמכירות הפומבית:

 

 

 

 

 

 

 

 

גדעון רובין

גדעון רובין הוא אחד האמנים הישראליים המצליחים בעולם בשנים האחרונות עם תערוכות גדולות במזרח, באירופה ובארה"ב וביקוש אדיר ליצירותיו מאספנים ברחבי העולם. הוא מיוצג על ידי גלריה  KARSTEN GREVE שמוכרת גם יצירות של אמנים בינלאומיים ענקיים כגון לואיס בורז'ואה, אלכסנדר קלדר, דה קונינג ולוסיו פונטנה. מחיריו עלו בקביעות בחמש השנים האחרונות ואתר ארטסי שנחשב לאתר האמנות הגדול בעולם פרסם את האמן ברשימת האמנים המבוקשים בעולם לשנת 2021.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

סיגלית לנדאו 

סיגלית לנדאו פרצה לתודעה בשנות ה- 90 ורשימת התערוכות וההישגים שלה כמעט בלתי נתפשת. יצירותיה נמצאות באוספים של ה- MOMA בניו-יורק, הפומפידו בפריז ומוזיאונים חשובים בעולם, והיא ייצגה את ישראל בביאנלה בונציה בשנת 2011. עבודת הוידאו המפורסמת שלה, ים המלח, נמכרה בסותביס בסכום של 125,000$, אחת משלושת האמנים החיים היחידים שיצירותיהם נמכרו  – 100,000 $ ומעלה.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ניר הוד

הוד הוא אחד האמנים הורסטיליים והיצרתיים והסגנון האמנותי שלו עבר המון שינויים לאורך שנים של יצירה. כבר מתחילת הקריירה שלו בשנות ה- -90 התבלט כאחד האמנים החדשניים והבולטים. הוא עסק בטכניקות ריאליסטיות, צילום ומגוון של נושאים אבל בשנים האחרונות הוא חי בניו יורק ויוצר יצירות שמן מופשטות על גבי בד כרומטי שנראות כמו ציורים שמצוירים על מראה. היצירות הללו זוכות לביקוש רב כאשר שתי יצירות בלבד מהסדרה עמדו למכירות בפיליפס ונמכרו ב- 52,000 $ ו- ,33,000  $ .

 

 

 

 

 

 

 

זויה צ'רקסקי 

זויה צ'רקסקי היא השם הכי חם באמנות הישראלית בשנים האחרונות. לאחר שהציגה את תערוכת היחיד 'פראבדה', במוזיאון ישראל שהייתה לאחת מהתערוכות המצליחות בתולדות המוזיאון, היצירות שלה נמכרו בעקביות מעל מחירי הערכה עם שני שיאי מחיר בתוך שנה של 67,000 $ ו- 82,000 $ בתירוש. בשנים האחרונות הציגה שתי תערוכות מוצלחות בארה"ב שזכו לביקורת מהללות ממבקרי האמנות הנחשבים בארה"ב, ג'רי סאלטז מהניו-יורק מגזין, ורוברטה סמית' מהניו יורק טיימס שאף הכתירה את תערוכתה לאחת מהתערוכות הטובות של 2019.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

גיא ינאי

ינאי הוא אחד האמנים הישראליים המצליחים בעולם. יצירותיו משלבות את הקאנון של תולדות האמנות עם מוטבים של אסתטיקה עכשווית בטכניקות שמזכירות אמנות דיגיטלית. בגלריות קשה להשיג את יצירותיו החדשות ולכן היצירות שלו שמגיעות למכירות הפומביות זוכות לביקושים גבוהים: כל 9 היצירות שלו שעמדו למכירות בשנה וחצי האחרונות נמכרו מעל ההערכות, עם מחיר ממוצע של 36,000 $ ושיא מחיר בכריסטיס לונדון של 98,500 $ ליצירה שהוערכה 18,000-25,000 $.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מיכל רובנר

מיכל רובנר שזכתה השנה בפרס ישראל כבר זכתה להציג בלובר בפריז ובגוגנהיים בניו יורק, והיא מיוצגת בשנים האחרונות על ידי גלריה PACE, אחת מחמשת המגה-גלריות הגדולות בעולם שמוכרת יצירות של מארק רותקו, אלכסנדר קלדר, דיויד הוקני ועוד אמנים מהטופ העולמי. יצירות הוידאו שלה נמכרות במחירים של 6 ספרות וע"פ הערכות היא האמנית הישראלית המצליחה בעולם.

 

0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop